Πώς θα νιώθατε να έχετε περισσότερη ενέργεια, παραγωγικότητα και ευτυχισμένη διάθεση κάθε ημέρα που ξυπνάτε;


Υπάρχει τρόπος και αρκετοί επιτυχημένοι το εφαρμόζουν καθημερινά. Την ονομάζω πρωϊνή τελετουργία.

Εφαρμόζοντάς την καθημερινά, θα διαπιστώσετε μικρές θετικές αλλαγές να συμβαίνουν.

Η πρωινή μου τελετουργία σε 6 βήματα

Παρακάτω παρουσιάζω τη διαδικασία της πρωινής τελετουργίας που ακολουθώ. Φυσικά μπορείτε να τη προσαρμόσετε όπως επιθυμείτε εσείς, να κάνετε κάποια από αυτά τα βήματα και να δημιουργήσετε μια μοναδική για εσάς τελετουργία.

Ο σκοπός της ενσωμάτωσης μιας πρωινής τελετουργίας στη καθημερινότητά σας είναι για να σας δίνει δύναμη, να είστε στη “κορυφή” των δυνατοτήτων σας κάθε ημέρα.

1. Χαμόγελο

Το χαμόγελο είναι πολύ σημαντικό για έναν κυρίως λόγο: Να μας αλλάξει κατ’ ευθείαν τη διάθεση. Όταν χαμογελάμε τη πρώτη στιγμή που ξυπνάμε, δίνει μήνυμα στη συνείδησή μας ότι είμαστε ευτυχείς που ζούμε. Δείχνει ευγνωμοσύνη και εκτίμηση που ξεκινάει μια νέα ημέρα της ζωής μας. Να προσθέσω ότι αλλάζει και τη “βιοχημεία” μας, προκαλώντας μια θετική διάθεση. Θα αισθανθείτε αμέσως ευχάριστα.

2. Αναπνοές – Δυναμικός Διαλογισμός

Υπάρχουν αρκετά βιβλία στο θέμα της εσωτερικότητάς μας, του διαλογισμού και των αναπνοών. Αυτό που κάνω εδώ είναι συνδυασμός από μεθόδους που αναφέρονται σε ορισμένα βιβλία από παγκοσμίου φήμης διδάσκαλους – συγγραφείς (π.χ. OSHO, Tony Robbins, κ.α.) και διαπίστωσα ότι μου δίνει περισσότερη ενέργεια.

Αυτό που κάνω τουλάχιστον 4 φορές μεσ’ την εβδομάδα είναι η παρακάτω διαδικασία:

α. Σηκωθείτε από το κρεβάτι και μείνετε σε όρθια θέση. Κλείστε τα μάτια σας.

β. Για 3 λεπτά τουλάχιστον, κάντε γρήγορες – δυναμικές βαθειές εισπνοές και εκπνοές από τη μύτη ανεξέλεγκτα (χωρίς σταθερό ρυθμό), ενώ ταυτόχρονα κάνετε μικρά άλματα. Παρασυρθείτε, αφήστε τον νου να χαθεί, να μην υπάρχουν σκέψεις κατά τη διαδικασία αυτή. Αφήστε το κορμί να μετακινηθεί, κατά τη διαδικασία των μικρών αλμάτων. Μην το περιορίζετε στην ίδια θέση.

γ. Για τα επόμενα 5 λεπτά, μείνετε σταθεροί – “παγώστε” και χαλαρώστε. Σταματήστε τα αλματάκια και καθίστε ακίνητοι. Αφήστε να έρθει ένα κενό μέσα σας, μια ηρεμία, μια γαλήνη. Αναπνέετε βαθειά και εκπνέετε χαλαρά από τη μύτη, σε φυσιολογικό ρυθμό.

δ. Τελειώστε με μια βαθειά εισπνοή φέρνοντας τα χέρια πάνω και με μια βαθειά εκπνοή κατεβάζοντας τα χέρια κάτω. Αισθανθείτε και εκφράστε ευγνωμοσύνη στη πηγή ενέργειας που σας δημιούργησε και ανοίξτε τα μάτια.

Το παραπάνω θυμίζει λίγο μέρος διαδικασίας που περιλαμβάνει ένα είδος yoga (Kundalini Yoga) και πραγματικά είναι πολύ ευεργετικό.

Οι αναπνοές είναι ένα σημαντικό βήμα της πρωινής μου τελετουργίας και βλέποντας το από το θέμα της υγείας, το οξυγόνο που διοχετεύεται είναι το πιο σπουδαίο στοιχείο για το σώμα μας. Οι βαθειές εισπνοές βοηθούν επίσης στον καθαρισμό και την τόνωση των κυττάρων στο σώμα μας.

Μπορείτε να μεταβάλλετε το βήμα αυτό όπως θέλετε. Να κάνετε περισσότερη ή λιγότερη ώρα αναπνοές. Όπως και να χει, το συγκεκριμένο με έχει βοηθήσει να νιώθω μια πιο φιλήσυχη και γαλήνια κατάσταση εσωτερικά, καθώς επίσης να έχω βελτιωμένη συνειδητότητα.

3. 1 – 2 ποτήρια νερό με λεμόνι

Μετά το οξυγόνο, το επόμενο σημαντικότατο στοιχείο για τον οργανισμό μας είναι το νερό. Όταν ξυπνάμε το σώμα μας και γενικά ο οργανισμός μας “διψάει” για νερό. Πίνω εμφιαλωμένο νερό κάνοντάς το αλκαλικό με τη δύναμη του λεμονιού. Αν έχετε ειδική συσκευή (ιονιστή νερού) που μετατρέπει το νερό σε αλκαλικό, τότε δε σας είναι απαραίτητο το λεμόνι.

Αυτό που κάνω είναι σε ένα τουλάχιστον ποτήρι γεμάτο νερό, στίβω μισό λεμόνι. Το λεμόνι είναι όξινο, αλλά μεταβολίζεται στο σώμα μας σε αλκαλική μορφή.

Γιατί αλκαλικό νερό;

Το αλκαλικό νερό θεωρείται “αντιοξειδωτικό”. Είναι πλούσιο σε αλκαλικά μεταλλικά στοιχεία όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, νάτριο, κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, νικέλιο και μαγγάνιο το οποίο βοηθάνε τον οργανισμό να διώξει τοξικά απόβλητα. Επίσης βοηθάει στην εξισορρόπηση του pH του σώματος, η οποία τείνει να είναι όξινη, λόγω των τροφών, του άγχους και της έκθεσής μας σε περιβαλλοντικές τοξίνες, όπως η αιθαλομίχλη. Όταν κάνουμε ενέργειες που βοηθούν στην αλκαλοποίηση pH του σώματός μας, δηλαδή από όξινο pH, σε αλκαλικό pH, εμποδίζουμε να αναπτυχθούν σοβαρές ασθένειες, όπως τον καρκίνο, γιατί αυτές δεν μπορούν να επιβιώσουν σε αλκαλικό περιβάλλον. Το “αλκαλικό σώμα” είναι το σώμα των υγιών ατόμων.

Ύστερα από ένα τέταρτο περίπου, φτιάχνω ένα μικρό γεύμα πλούσιο σε φυτικές ίνες και βιταμίνες (όπως φρυγανιές σικάλεως με μέλι, φυσικός χυμός με πορτοκάλια και μανταρίνια κ.α.). Ακόμα πιο ευεργετικό είναι να φτιάξετε μια σαλάτα με λαχανικά (σέλινο, μαϊντανό, σκόρδο, αγγούρι, μαρούλι, σέλερι, καρότο κ.α.) και να προσθέσετε στο τέλος λίγο λεμόνι. Αυτό προσπαθώ να το κάνω τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Τα λαχανικά το πρωί δίνουν εκπληκτική ενέργεια. Αν έχετε αποχυμωτή, βάλτε τα λαχανικά εκεί και κάντε έναν χυμό από λαχανικά. Απομακρύνετε ύστερα τον πολτό και τις ίνες. Αυτό καθιστά την απορρόφηση του χυμού εύκολη και άμεση στο αίμα μας. Το ξέρω, μπορεί να είναι δύσκολο να γευτείτε αυτό το “ρόφημα”, αλλά είναι τόσο αναζωογονητικό που όχι μόνο καθαρίζει το σώμα σας, αλλά και εκτινάσει τα επίπεδα ενέργείας του στο maximum.

Το γεύμα με τα λαχανικά με έκανε να συνειδητοποιήσω και να πιστέψω ότι τελικά μπορώ να έχω ενέργεια και διάθεση χωρίς την “υποτιθέμενη” ανάγκη του καφέ. Δοκιμάστε να φτιάξετε το πρωί ένα μικρό γεύμα με ποικιλία από λαχανικά, με λεμόνι και λίγο ελαιόλαδο και διαπιστώστε ύστερα την ενέργειά σας, πώς αισθάνεστε. Απέρριψα την ιδέα της αναγκαιότητας του καφέ και της καφείνης, μετά από 3 ημέρες συνεχόμενης χρήσης λαχανικών το πρωί.

5. Κινήσεις σώματος

Οι κινήσεις σώματος περιλαμβάνουν τεντώματα, stretching, επαναλήψεις, αλματάκια, περπάτημα.

Με τη κίνηση του σώματος διοχετεύεται ακόμα περισσότερο οξυγόνο, το οποίο με τη σειρά του δίνει περισσότερη ενέργεια. Συνήθως κάνω μικρά άλματα, σηκώνοντας ταυτόχρονα τα χέρια ψηλά και κατεβάζοντάς τα, με το τελείωμα του άλματος. Βάζω και λίγη μουσική για περισσότερη ευχάριστη διάθεση και ενέργεια. Με τα αλματάκια βοηθάμε τον οργανισμό μας να λάβει περισσότερο οξυγόνο και ενέργεια.

6. Ρόφημα με μίγμα βοτάνων

Για να συνεχίσω την ημέρα μου, αντί για καφέ, φτιάχνω ένα αφέψημα με μίγμα βοτάνων ή και με ένα βότανο. Προτιμώ βότανα τα οποία τονώνουν τον οργανισμό, αυξάνουν τα επίπεδα ενέργειας, βοηθούν στην πνευματική εγρήγορση και στην αυτοσυγκέντρωση καθώς επίσης και στη μείωση του άγχους. Ορισμένα από αυτά και για τα οποία θα αφιερώσω ξεχωριστές δημοσιεύσεις στο blog αυτό, είναι το δενδρολίβανο, το Gigko biloba, το τζίντζενγκ, το τσάι του βουνού και το θυμάρι. Σε μια κούπα που εμπεριέχει μίγμα φρέσκων βοτάνων, ρίχνω βρασμένο νερό. Αφήνω τα βότανα μέσα στη κούπα για τουλάχιστον 20 λεπτά. Συνεχίσω το πρόγραμμά μου (ότι έχω να κάνω μέσα στην ημέρα) και ύστερα από μισή ώρα περίπου βγάζω τα βότανα από τη κούπα. Όσο περισσότερο αφήσετε τα βότανα μέσα στο καυτό νερό, τόσο περισσότερο θα εισρεύσουν τα θρεπτικά στοιχεία των βοτάνων στο νερό.

Εσείς;;

Δημιουργήστε σήμερα τη δική σας πρωινή τελετουργία. Αν κάποιο από τα παραπάνω πιστεύετε θα σας είναι οφέλιμο, τότε τέλεια, χρησιμοποιήστε το! Διαφορετικά, σας ενθαρρύνω να δημιουργήσετε το δικό σας.

Επομένως πώς θα ήταν το δικό σας πρωινό ξύπνημα; Πώς το φαντάζεστε κάθε πρωί; Σημειώστε τα βήματα που θα κάνετε και βάλτε τα σε σημείο που θα τα βλέπετε κάθε ημέρα, όταν ξυπνάτε.

Θα σας πρότεινα να αρχίσετε με κάτι που δε θα σας πάρει πολύ χρόνο, για παράδειγμα μέχρι 15 λεπτά. Στη συνέχεια, όσο περνάνε οι μέρες ενσωματώστε κι άλλα βήματα, ώστε να μη σας παίρνουν όλα παραπάνω από 1 ώρα. Εμένα υπάρχουν ημέρες που η πρωινή μου τελετουργία διαρκεί μόλις 10 λεπτά και άλλες μέρες μέχρι και 1 ώρα. Δεν είμαι απόλυτος σε αυτήν και είμαι ανοικτός στο να μεταβάλλω, να προσθέτω ή να αφαιρώ ορισμένες διαδικασίες. Στη παρούσα φάση ορισμένα ή όλα από τα παραπάνω βήματα αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μου.

Τώρα προτείνω το εξής: Αφού δημιουργήσετε τη δική σας πρωινή τελετουργία, να δεσμευτείτε για 21 συνεχόμενες ημέρες (3 εβδομάδες) να την ακολουθείτε πιστά. Γιατί αναφέρω τη λέξη “δεσμευτείτε”; Γιατί μόνο κάνοντας πράξη αυτό που χρειάζεται να κάνετε και με συνέπεια, θα βιώσετε πραγματικά ότι κάτι έχει αρχίσει να συμβαίνει μέσα σας. Στη νοοτροπία, στο τρόπο ζωής, στην αντίληψη για την πορεία της ημέρας, τη διάθεση. Σας υπόσχομαι ότι θα αισθανθείτε πιο υγιής και δραστήριος απ’ ότι είχατε φανταστεί. Τα επίπεδα ενέργειας θα έχουν αυξηθεί και θα εισχωρήσει στο υποσυνείδητο ότι ο καφές δεν είναι πλέον η μόνη λύση για να ξυπνήσουμε καλά και να είμαστε σε εγρήγορση.

Ελπίζω με το μήνυμα αυτό να βοήθησα να έδωσα μια εναλλακτική σε όσους επιθυμούν ενέργεια και θετική διάθεση χωρίς την ανάγκη του καφέ και χημικών τονωτικών σκευασμάτων. Αν έχετε κάποιο σχόλιο ή ερώτηση, υποβάλλετέ τη παρακάτω και θα κάνω το καλύτερο δυνατό να απαντήσω άμεσα!

Να έχετε μια εκπληκτική ημέρα!!

Έχετε κάποιο σχόλιο;

Please Login to comment
  Subscribe  
Ενημερώστε με για
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.