Τι είναι το Γκουαρανά;
Είναι ένα φύτο που βρίσκεται στα δάση του αμαζονίου. Οι βραζιλιάνοι το θεωρούν ως το ελιξίριο της νιότης, γιατί πιστεύουν ότι χαρίζει μακροζωία, καθώς επίσης σωματική και ψυχική ευεξία.Το γκουαρανά είναι ένα φυτό πολύ γνωστό ως ισχυρό τονωτικό δεδομένου ότι περιέχει αρκετή ποσότητα καφείνης (γκουαρανίνη), τόση ώστε να θεωρείται 4- 5 φορές περισσότερη απ’ ότι του καφέ. Γι’ αυτό το λόγο θα μπορούσαμε να το περιγράψουμε ως ένας δυναμικός, οργανικός καφές.

Τι περιέχει το γκουαρανά;
Η γκουαρανίνη είναι χημικώς ισοδύναμη με την καφείνη, απλώς οι επιδράσεις της είναι τουλάχιστον 4 φορές ισχυρότερες σε σχέση με αυτές της καφείνης. Το γκουαρανά περιέχει επίσης τανίνη, η οποία είναι αυτή που ευθύνεται για τις στυπτικές του ιδιότητες, βιταμίνες Α, Ε, Β1, Β3, PP (νιασίνη), μεταλλικά στοιχεία όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, φώσφορο, ορισμένα ιχνοστοιχεία όπως σελήνιο και στρόντιο, καθώς επίσης αμινοξέα.

γκουαραναΕίναι επίσης ευρέως διαδεδομένο για το συγκεκριμένο φυτό ότι προκαλεί αυξημένη επαγρύπνηση, μειώνει το αίσθημα κούρασης, καθώς επίσης μειώνει την όρεξη και ευνοεί τη μείωση του σωματικού βάρους και λίπους. Έτσι λοιπόν είναι ένα πολύ αποτελεσματικό διεγερτικό που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού.

Που οφελεί το Γκουαρανά
Έρευνες έχουν δείξει επίδραση στους παρακάτω τομείς:

1. Ενέργεια – Μείωση Αισθήματος Κούρασης – Επαγρύπνηση

  • Σημαντική αύξηση επαγρύπνησης
  • Μειώνει δυναμικά το αίσθημα της εξάντλησης
  • Αυξάνει δύναμη και αντοχή
  • Μάχεται κατά της υπνηλίας (εμφανές κατά την οδήγηση)
  • Τονώνει το νευρικό σύστημα
  • Βελτιώνει την αντοχή και απόδοση των αθλητών
  • Αφροδισιακό, ενισχύει τη λίμπιντο
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και τονώνει τον οργανισμό

2. Συγκέντρωση – Στρες – Μνήμη

  • Βελτιώνει την πνευματική απόδοση
  • Διευκολύνει τη μάθηση – κατανόηση
  • Αυξάνει τη συγκέντρωση και διατηρεί τη καθαρότητα της σκέψης
  • Βελτιώνει τα αντανακλαστικά
  • Ανακουφίζει από ημικρανίες και πονοκεφάλους
  • Διευκολύνει τη κυκλοφορία του αίματος

3. Κάψιμο λίπους – Αδυνάτισμα – Χώνεψη

  • Μειώνει την όρεξη
  • Ευνοεί στη μείωση του βάρους
  • Ενεργοποιεί την καύση του λίπους
  • Συμβάλλει θετικά στις περιπτώσεις διάρροιας, φουσκώματος κοιλιάς και στη πέψη

Μη επιθυμητά συμπτώματα – Παρενέργειες
Σε περιπτώσεις υψηλής δόσης, το γκουαρανά μπορεί να επιφέρει τα εξής:

  • Αύξηση αρτηριακής πίεσης (δεν συστήνεται σε άτομα που έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση)
  • Ταχυκαρδία
  • Αυπνία, άγχος και ταραχή, ιδίως αν αυτή η ποσότητα χορηγηθεί μετά το απόγευμα
  • Μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό του στομάχου, καούρα
  • Μπορεί να προκαλέσει ναυτία και εμέτο

Δοσολογία
γκουαρανα σκονηΕίναι προτιμώτερο και καλύτερο να λαμβάνετε το γκουαρανά το πρωί, εξαιτίας των τονωτικών του χαρακτηριστικών.

Υπάρχει βέβαια και η άλλη περίπτωση. Αν έχετε σκοπό να ταξιδέψετε οδικώς και πόσο μάλλον είναι νύχτα, τότε είναι χρήσιμο να το λάβετε το βράδυ, για να σας κρατήσει σε εγρήγορση στο τιμόνι και να εμποδίσουμε κατ’ αυτόν τον τρόπο την περίπτωση να αποκοιμηθείτε.

Η προτεινόμενη δοσολογία είναι 2 – 3 γραμμάρια την ημέρα, αν και αυτό δεν είναι απόλυτο. Αν σκεφτείτε να δοκιμάσετε γκουαρανά, είναι χρήσιμο να συμβουλευτείτε ειδικό (γιατρό / διατροφολόγο), αφού του αναφέρετε κάποιο ιστορικό σας. Το γκουαρανά δεν πρέπει να συνδυάζεται με καφέ. Η μορφή που συστήνεται είναι είται σε οργανική, ανεπεξέργαστη φυσική σκόνη φυτού, είτε σε φυσικό εκχύλισμα συγκεκριμένων φυτικών προϊόντων που περιέχουν φυσικό εκχύλισμα γκουαρανά.

Εδώ μπορείτε να δείτε 1 ποιοτική επιλογή αγοράς εκχυλίσματος γκουαρανά.

Προσωπική εμπειρία
Πέρα από την έρευνα, αποφάσισα να δοκιμάσω προσωπικά το γκουαρανά, δεδομένου ότι το ιστορικό μου είναι καθαρό (δεν λαμβάνω φάρμακα ή είμαι σε κάποια περίοδο θεραπείας). Με το συγκεκριμένο φυτό έχω αποκτήσει μικρή εμπειρία, 1 μήνα περίπου από τη στιγμή που γράφω αυτές τις λέξεις. Το λαμβάνω 3 – 4 φορές την εβδομάδα το πρωί, πριν το πρωινό, για να έχω ενέργεια και πνευματική εγρήγορση εφάμιλλη του καφέ. Πέρνω την ελάχιστη ποσότητα 1,5 – 2 γρ. (1/3 περίπου οργανική σκόνη φυτού σε κουταλάκι).

Παρότι δοκιμάζω με την πιο ελάχιστη ποσότητα, έχω διακρίνει μια μικρή βοήθεια στη συγκέντρωση. Επίσης νιώθω περισσότερη ενέργεια σε συνδυασμό με το πρωινό, καθώς επίσης να μη νιώθω το αίσθημα της κούρασης όταν εργάζομαι, ή μελετάω οτιδήποτε, μετά το μεσημέρι. Σαν να έχεις κάνει έναν υπνάκο 20 λεπτών, ο οποίος σου δίνει 2 – 3 ώρες επιπλέον “φόρτιση μπαταριών” για να συνεχίσεις την ημέρα.

Δοκιμάστε κι εσείς αν θέλετε το γκουαρανά αντί να πιείτε καφέ. Μη το συνδυάσετε όμως με καφέ. Απλώς μια ημέρα πιείτε μόνο γκουαρανά, την επόμενη πιείτε μόνο καφέ.

Αν νιώσετε αισθητά μια ενισχυμένη ενέργεια ή πνευματική διαύγεια & συγκέντρωση, ή και καταπολέμηση αισθήματος κούρασης, τότε έχετε βρει και τη σωστή δόση για εσάς. Θα μπορείτε πλέον να είστε σε θέση να συγκρίνετε πώς αισθάνεστε μεταξύ του καφέ και του γκουαρανά. Σε περίπτωση που βιώσετε κι εσείς οι ίδιοι διαφορές ή ομοιότητες σε σχέση με το καφέ, θα χαρώ να μοιραστείτε εδώ την εμπειρία σας μαζί μου, καθώς επίσης με τους άλλους αναγνώστες!

Για να αισθανθείτε άμεσα τις ευεργετικές του ιδιότητες μπορείτε να προμηθευτείτε online εδώ φυσικό εκχύλισμα γκουαρανά.

2
Έχετε κάποιο σχόλιο;

Please Login to comment
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Health MasteryΜαίρη Πολυχρόνη Recent comment authors
  Subscribe  
τα νεότερα τα παλαιότερα τα πιο δημοφιλή
Ενημερώστε με για
Μαίρη Πολυχρόνη
Επισκέπτης
Μαίρη Πολυχρόνη

Καλησπέρα και συγχαρητήρια για το άρθρο σας .
Την σκόνη πώς την λαμβάνετε ; Την βράζετε μαζί με νερό ;
Εχω κόκκους γκουαρανά , αν τους αλέσω στο μούλτι θα εχω το ίδιο αποτέλεσμα σκόνης;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Μαίρη.

Health Mastery
Επισκέπτης

Καλησπέρα, ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας!

Σε κατάστημα βιολογικών προιόντων – υπερτροφών ή σχετικά eshops, μπορείτε να βρείτε τη σκόνη γκουαρανά.

Μπορείτε απλά σε ένα σέικερ με νερό να ρίξετε ένα κουταλάκι σκόνης γκουαρανά, να ανακινήσετε και να το απολαύσετε.

Αν έχετε κόκκους είναι ακόμα πιο “φρέσκο” το αποτέλεσμα σκόνης :)

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.